asperge champignon gratin

Koolhydraatarm menu week 30

Meestal begin ik de week ervoor al na te denken over wat ik in een week ga eten. De grootste uitdaging is niet elke keer hetzelfde eten of elke keer op dezelfde salade terug te vallen.

Verder probeer ik zo min mogelijk gebruik te maken van koolhydraatarme vervangers zoals de mama lupe wraps en de dreamfields spaghetti. Deze artikelen zijn wel een dikke vette aanrader als je niet zonder pasta of wraps kan en je koolhydraatarm wil eten, allebei is het heerlijk. Zeker de pasta, niet van echt te onderscheiden.

Maar omdat ik in de weekenden wel gewoon koolhydraten eet bewaar ik de pasta’s meestal voor het weekend en hou ik het doordeweeks makkelijk met de producten die in elke supermarkt te vinden zijn.

Maandag 22 juli

Vorige week heb ik een nieuw recept bedacht en heb dit al 2x gemaakt. Het is een echt keto-gerecht. Lowcarb en high fat. Je kan het vetgehalte verminderen door 30+ kaas te gebruiken. Ik heb het hier over mijn champignons asperge gratin, klik hier voor het recept. Serveer met een biefstukje of wat zalm of iets van een vleesvervanger en je bent klaar. Super veel groenten en geeft een heel verzadigd gevoel.

asperge champignon gratin

Dinsdag 23 juli

Ik ben weer helemaal dol op mijn halloumi curry, het recept staat hier. Ik heb deze curry ook met kip gemaakt, maar halloumi blijft voor mij de winnaar. Serveer het met lekker veel bloemkoolrijst en je hebt wederom een perfect keto-gerecht. Groeten, koolhydraatarm en high fat. Wil je hier het vet ook wat verminderen, gebruik dan light kookroom in plaats van slagroom.

halloumi curry met naan

Woensdag 24 juli

Een salade eten wij standaard wel 2x in de week. Wat ik heel lekker vind is een salade maken met mijn kipshoarma recept. Serveer met veel sla, komkommer, tomaat, rode ui, kipshoarma en knoflooksaus. Je mist het pitabroodje niet eens! Wil je nog wat meer vetten toevoegen, voeg dan blokjes kaas toe. Een heerlijke aanvulling!

kipshoarma

Donderdag 25 juli

Wat wij ook heel vaak eten is bloemkoolpuree. Ik combineer het met vanalles, maar met gegrilde groenten en pittige garnalen zoals in dit recept is toch wel het lekkerst. Ook hier eet je praktisch alleen maar groenten eigenlijk, maar dat merk je helemaal niet omdat alles zo lekker op smaak is gebracht. Het is dat ik bloemkool koken vervelend vind (het zit overal op een of andere manier) anders zou ik dit veel vaker eten.

bloemkoolpuree met gegrilde groenten, garnalen en pesto

Vrijdag 26 juli

Het is tijd voor weer een makkelijke salade. Als ik geen zin heb om te koken dan maak ik standaard een salade. Wat ik heerlijk vind is een salade met sla, komkommer, rode ui, tomaat (mijn standaard basis eigenlijk) en feta en met mijn zelf gemarineerde gyros en tzatziki. Als ik echt lui ben en ik heb nog knoflooksaus over (meestal niet, haha) dan doe ik dat erbij in plaats van tzatziki.

griekse pita met gyros en tzatziki

Conclusie en disclaimer

Dat is mijn weekmenu! Als ik op deze manier eet, wat echt geen straf is, dan kan ik in de weekenden makkelijk zoiets eten als deze lasagne met bechamel en spinazie. Fijn toch!

Ik wilde nog wel even afsluiten met een disclaimer. Al zou dit elke gemiddelde eet-week voor mij kunnen zijn kan ik niet zeggen dat ik dit letterlijk ga eten volgende week. Ik ben namelijk altijd nieuwe dingen aan het uitproberen. Moet ook wel anders komen er geen nieuwe (koolhydraatarme) gerechten meer op mijn site.

Wat eten jullie graag als je gezond wil eten? Let me know!

vegetarische, witte lasagne met spinazie

5/5 (1 Review)

2 Comments

  • Avatar

    Jolanda

    Ik volg je al een tijdje op Instagram. Mooie foto’s, fijne recepten. Vandaag zag ik pas je koolhydraatarme recepten. Sinds een tijdje let ik op mijn koolhydraten, niet zo heel streng en in de vakantie is behoorlijk de klad erin gekomen maar met jouw gerechten ga ik, na de vakantie weer vol goede moed aan de slag. Ik blijf je volgen! (niet echt natuurlijk want dan klinkt het meteen heel raar 🙂 )

    groetjes, Jolanda

    • foodfromclaudnine

      foodfromclaudnine

      Haha, ik vind het juist heel leuk dat je me blijft volgen! Ik eet doordeweeks dus veel koolhydraatarm, de ene keer wat strenger dan de andere keer. Ik kan dan in het weekend lekker genieten van etentjes en uitgebreide maaltijden en cheatmeals en toch op gewicht blijven. Ideaal! Succes met het weer streng oppakken, de eerste weken zijn altijd zo zwaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.