kip parmezaan

Koolhydraatarm menu week 31

Het is weer een nieuwe week en dat betekent een nieuw koolhydraatarm menu!

Ik ga zelf niet helemaal dit menu aanhouden omdat ik vanavond een nieuw recept ga proberen en deze kan ik uiteraard nog niet delen met jullie. Wel probeer ik de rest van de week zoveel mogelijk overeen te laten komen met wat ik daadwerkelijk ga eten!

Maandag 29 juli

Oke, vandaag ga ik dus een nieuw recept maken, namelijk een kip caprese gerecht, maar dit recept heb ik nog niet voor jullie. Daarom geef ik als tip deze kip parmezaan. Je kan de panko makkelijk vervangen door amandelmeel en dan is het gerecht koolhydraatarm. Hou er rekening mee dat amandelmeel wel iets fragieler is dan panko, dus draai de kip voorzichtig om en gebruik een goede anti-aanbak pan.

kip parmezaan

Dinsdag 30 juli

Hier ga ik een beetje valsspelen want dit gerecht is niet helemaal koolhydraatarm,maar ik had nog veel over van het weekend. Het wordt namelijk een salade met pulled pork. De pulled pork maak ik met een dry rub van o.a. bruine suiker, maar dit kan je ook weglaten. Verder bak ik het als laatste af met bbq saus, dit kan je vervangen door een lowcarb/suikervrije bbq saus. Dan maak ik een simpele salade van gemengde sla, avocado, koriander, evt mais, tomaat, pulled pork en wat creme fraiche. Heerlijk!

salade met pulled pork

Woensdag 31 juli

Het wordt weer een salade, maar geen medelijden! Deze salade lijkt een beetje op die van gisteren dus dan kunnen we mooi de restjes opmaken. Het is een mexicaanse salade met gamba’s gemarineerd in fajitakruiden met wederom avocado, mais tomaat, creme fraiche, koriander en jalapeno. Heerlijk en je zit lekker vol! Hier heb ik deze garnalen op een taco gedaan, maar op een salade vind ik het ook heerlijk.

garnalen taco met pickled ui

Donderdag 1 augustus

Dit gerecht is heerlijk om eigenlijk een dag van tevoren al te maken. Dit is bij bijna alle Griekse gerechten het geval! Moussaka, maar dan zonder aardappels. Ik maak deze zelf met een minder koolhydraatarme bechamelsaus. In de bechamelsaus zit 50 gram bloem en je maakt genoeg voor 4 porties. 12.5 gram bloem p.p. dus, dat vind ik zelf prima maar ik geef ook een echte lowcarb optie voor de mensen die streng koolhydraatarm willen/moeten eten.

koolhydraatarme moussaka

Vrijdag 2 augustus

Ik heb nu al tijden zin in halloumi dus het moet er weer eens van komen. Weer een salade en dan met gegrilde groenten en gebakken halloumi! Wat saai hoor ik je denken, weer een salade, maar nee. De gegrilde groenten in deze salade worden gebakken met een heerlijk kruidige marinade. De ziltigheid en de structuur van de halloumi maakt het helemaal af. Ik ben sowieso dol op halloumi en heb er aardig wat recepten mee gemaakt, maar deze vind ik erg lekker voor doordeweeks.

salade met gegrilde halloumi

Weekend

En dan is het alweer weekend! Ik heb nog niets op de planning staan voor komend weekend, maar ik weet wél dat ik deze jalapeno popper dip ga maken. Dit recept is zelf ook koolhydraatarm, maar ik ga het met nacho’s eten. jumm! Ik heb dit wel eens gereserveerd met gebakken koolhydraatarme wraps en dat was ook heerlijk, dus ook hiervoor geldt dat er een lowcarb optie is!

jalapeno poppers dip

4.5/5 (2 Reviews)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.